Ännu ett projekt...

När jag kom hem från jobbet igår hade min kära sambo påbörjat ett nytt projekt.

image34

Vi har pratat om det länge och nu kanske det blir fullbordat.
Det handlar om vårt utehus som innehåller vedbod, garage, förråd och ett gammalt spettekaksbageri på nedre plan.
På övre plan är där ett öppet loft hela vägen.
Det vi önskat och funderat på är att göra om spettekaksbageriet till ett mysigt uterum/gäststuga.
Totte hade tömt hela rummet från skrot/prylar eller rättare sagt "bra att ha" och sedan började planerna...
Vi stod länge och funderade på hur vi skulle lösa renoveringen.
(Vi är fortfarande i dag inte klara, nya ideer kommer hela tiden)
Eftersom vi redan inne i boningshuset gjort en miss som vår vän Ulle hjälpte oss med, så gick vi på väggarna för att se vad som döljde sig bakom.

image36

Och se... så lätt!
Vi behövde inte sätta ny råspont här  heller.

image35

Efter att vi dagit ner skivor från både tak o väggar var det dax att dra ut spik (gissa om jag har blåsor i händerna).

Tanken är att vi skall göra en lättare renovering i år. 
Drömmen är att  senare kunna öppna upp i nocken över halva rummet och att ha ett sovloft över den andra halvan, men det får komma vid ett annat tillfälle.
Just nu är vi mest i behov av ett uterum.
Jag vill ha det ljust (vitt, vilket jag vet inte kommer att förvåna någon i min umgängeskrets) och somrigt.
Stora fönster finns också i planerna, öppna upp dörrar in mot gården och stensätta framför.
Där den gamla dörren sitter idag vill vi ha ett riktigt stort spröjsat fönster som går från golv till tak.
Kommer att visa bilder under renoveringens gång.
I morgon är tanken att vi ska börja måla taket och kanske väggarna, vi får se hur mycket tiden och barnen ger.
Att måla är ju min favorit sysselsättning så det skall nog går bra...

Kommentarer
Postat av: Malin & Hampe

Guuud!!! Vad mysigt det ska bli att nana där ute sen när du ska ha en MASSA roliga fester. Väggarna är ju jättefina! Mycket finare än pärlspont! Mer personliga.
MVH Malin, Hampe o Marris!

2007-07-02 @ 22:42:37
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Alberthelen

keep it up very nice site

2010-06-16 @ 09:09:44
URL: http://alberthelen.3steps.com
Postat av: paulina♥

det jkommer nog bli fint :)

2010-06-16 @ 09:20:26
URL: http://paulinabladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0