Gotland

image15

Nu är vi hemma igen efter en underbar och avkopplande Midsommarhelg på Gotland tillsammans med våra vänner. Visar här några bilder som vi tog.
För mig var det första gången på Gotland och jag är helt sjuk av beundran.
Dels för att vår underbara Guide Agneta visat allt vi velat se och måste se under vår vistelse och att jag bara älskar färgerna på ön! 
Sten, betong, vitputsade hus, blåeld, lamm och rosor......
Jag har fått sååå.. mycket inspiration och lust så jag vet inte var jag ska göra av den, en tanke är att ta tjänstledigt och bli inredare, konstnär, snickare och florist på hemmaplan men jag tror inte att ekonomin tillåter det.
Vårt spettekaksbageri i uthuset har fått en helt ny funktion och inredning under vår Gotlands vistelse (i våra tankar).
Det blir vitt (ojdå, ojdå, ojdå så förvånande) betong och mycket ljus, vi får väl se när det blir klart (om det blir klart).
Vi har ju typ bara tusen andra projekt före.
Vädret har varit precis lagom. Lite sol, lite moln och lite regn men mest sol faktiskt vilket jag märker här hemma att det inte varit för mycket av, krukorna fullkomligt flyter.
Jo, jag var ju i Visby i går och inhandlade några små saker till vårt hem.
Mina absoluta favoriter är Tove Admans betong ljusstakar, sen blev det två värmeljuslyktor, en förvaring till räkningarna (så vi slipper leta efter räkningar i hela huset) och en liten kruka i zink.
Otroligt nöjd med mina inköp!
Hade det inte varit för att jag skulle passa båttiden hade jag nog gått kvar på Visbys gator än och bara tittat och njutit.
Jag kan varmt rekomendera en tur till GOTLAND!!

image18

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag drömmer också om Gotland och du får mig att längta dit ännu mer med din beskrivning. Det får bli nästa år. Jag tar gärna del av dina bästa smultronställen. Kram, kram.

2007-06-26 @ 22:29:32
URL: http://gladjeamnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0