Höstlov...

Jag har höstlov med mina barn...
Vi har hyrt filmer, ätit massa godis, varit ute i det fina
höstvädret (i början på veckan), jag har målat sänggaveln klart,
vi har köpt toppskiva, sågat till men ej hunnit måla (bild kommer)
såpat köksgolvet och...
köpt ett sideboard till Joels rum.
Det heter Enjoy och tillverkas av Bitc finns i högblankt vitt eller svart.
Vi tog det vita dels för att leveranstiden på det svarta var i slutet på januari 
och för att vi inte gillar att damma. (sen gillar jag ju vitt...)

image110
Bild från www.bitc.se

Benen o handtagen är kromade.
Jag ska nog måla något bakom och så ska det upp lite hyllor (till alla priser) som
vi också införskaffade idag...
Sen är det bara gardinen som ska sys.
Bild från rummet kommer när det är klart.

Idag har jag även varit iväg med våra vänner som jag hjälp till med att rita kök åt.
Vi skulle leta tapet vilket gick otroligt snabbt... fyra alternativ och Josef Frank´s Tulpan vann.

image111

Den är otroligt vacker enligt mig!
Deras kök kommer att bli vitt med svarta granit skivor,
riktigt trägolv och en del pälspont.
Kommer att blir en fin kombination som passar deras äldre hus.
Nej, nu ska jag o gubben titta på en film "Underbara Älskade",
har inte sett den än så det är väl på tiden.
Ja, just det! Det var några som undrade var jag köpt mattan till tv-rummet,
den heter Super Shaggy och kommer från en leverantör som heter Mattbolaget.
Finns i flera olika färger och storlekar.
Jag har köpt den i Hässleholms Möbelaffär
som tillhör Bromölla och Karlskrona Möbelaffär.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Så det blev den tapeten? Hade föreställt mig väldigt vitt och ljust där...hehe, men det blir nog bra! Ska de ha den på sidoväggen och väggen rakt fram då? Ska bli kul med invigningen sen:) Vårrullar och vin MUMS!...hehe. Fin Sideboard:)

Ja usch vad jobbiga stolarna var att fixa...ska måla imorrn mä och slipa de två sista(de blåa)

Kram!

2007-11-01 @ 23:53:41
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0