Svart & vitt...

Joel har länge önskat sig nytt utseende på sitt rum, det är inte längre coolt med ljusblått (babyblått).
Jag har fått tillbaka min energi (för stunden i varje fall) och tänkte att det är ju ett snabbt projekt.

image92

image93

Så vi (jag o Joel) satte igång med att måla.
Svart och vitt skulle det vara det hade Joel bestämt för länge sedan...
Ut med alla möbler, det som skulle var kvar var sängen, sängben, sängbord,
lampor, och byrån, (fast en del av detta i ny färg)

Detta gjordes:
Fönsterväggen blev svart och de andra blev vita.
Sängbenen som var väldigt höga för att leksaksbackarna skulle få plats
sågades av och målades svarta (finns inga leksaker längre).
Sängbordet blev också svart.
Fönsterkarmen och fönsterrummet målades vitt.
De blå mattorna slängdes ut och in kom istället min älskade svart/grå rya
från lilla hallen...
Det enda som köpts nytt än så länge är färg, påslakanset
och en ny sängklädsel i svart.
Så fort det finns tid över ska vi iväg o köpa förvaringsmöbler.
Funderar starkt på "köksöverskåp" direkt på väggen där bokhyllan stod förrut.
Det måste vara funktionellt, det ska rymma böcker, skivor, och framför allt alla idrottspriser.
Rummet är inte mer än 8 kvadrat och med den lilla golvytan som finns så får det inte plats för någon större förvaring.
Det behöver ju inte bli tråkigt med köksskåp, det går ju att tapetsera på luckorna,
fototapet eller vanlig tapet eller varför inte måla något roligt.
Frågar jag Joel vill han säkert ha HV71 loggan
men det går inte mamma med på för den är gul o blå...
det passar ju verkligen inte in i ett svart/vitt rum,
(Eller, kan jag bestämma det??)
Jag måste komma på något bättre innan jag lägger fram förslaget till Joel.


image94

image95

image96

Som vanligt i mina inlägg så är inte allt klart och ni får bara ett litet smakprov
på hur det kommer att bli.
Joel har redan flyttat in i sitt "nya" rum och stortrivs!
I morgon ska de nymålade benen till sängen på
och kanske kan det bli en kappa till fönstret och lite kuddar till sängen.
När allt är klart ska jag visa vilken skildnad det blev...
Ha en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tjusigt!

Skillnad med vit fönsterbräda! MYCKET bättre!

Kram

2007-10-21 @ 18:47:47
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Casperirene

I love guest books, keep up the good work!

2008-10-03 @ 12:26:12
URL: http://casperirene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0