Sovrum...

Tänkte visa hur vårt sovrum har förändrats.
När vi köpte huset för 6 år sedan var detta rummet nyrenoverat med mossgrön heltäckningsmatta,
terrakottafärgad tapet med mönster och bård i matchande färg till mattan.

image78

image79

Vi började riva i detta rummet redan i samband med renoveringen utvändigt eftersom vi då sågade upp ett fönster.
Detta har sedan stått utan smyg och foder sedan dess...

image80

Men i våras klarade jag inte av detta utseende längre så vi for till Ikea och inhandlade 4 meter Pax garderober med skjutdörrar, satte igen dörren in till Tv-rummet, satte tunngips, renoveringsväv och la nytt golv (samma som i köket)
Vår räddare i renoveringen "Ulle" kom och hjälpte oss från att behöva sätta upp råspont eftersom det redan fanns detta bakom en massa tapeter m.m.

image81

Vi målade den väggen vit (så klart!!)
De andra väggarna tapetserades i Eco Front 5765.
Rummet är fortfarande inte helt klart, det saknas en huvudgavel som vi tänkt bygga i råspont som skall målas vit och när den är klar skall golvlisterna på plats sedan är det bara småplock så som gardiner och annat kul.
Till gardineran ska jag använda Tottes farmor o farfars gamla lakan med broderade initialer som jag fått av svärmor.
Av dem ska jag sy antingen hissgardin eller gammeldags rullgardiner, vi får väl se...
Jag har även shoppat ett litet bord o två stolar hit som jag håller på att fixa med.
(På bilden ser ni även den nya tapeten och golvet) 

image82

Det tar tyvärr en hel evighet att plocka bort alla nitar...
Men jag har gjort detta på en stol och även hunnit grunda den och bordet.
Gissa vilken färg??
Ja, ja men, vitt!
Tror faktiskt att det kommer att blir väldigt bra, ska bara hitta det rätta tyget till sits o rygg.
Men det kommer, ingen stress...

image83

image84


Nu behöver jag pausa för att hjälpa "Lillkillen" med nattbestyr men jag kommer strax tillbaka med lite färska bilder från vår renovering.
Hej så länge...

Kommentarer
Postat av: Mia

Å vilket otroligt snyggt bord, väckte mitt habegär ;-)

2007-09-19 @ 17:45:33
URL: http://hemochlycka.blogspot.com/
Postat av: Moster Mjölgumpa

Jag är lite nyfiken på vad det är för monster som gömmer sig under täcket!

2007-09-22 @ 18:11:51
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0