Tiden går fort...

Tiden går  fort när man har roligt sägs det ju...
Och ännu fortare när mannen har foten i gips
och inte kan hjälpa till med någonting...
Men nu börjar han bli "normal" igen, han har fått någon
slags pjäxa och har börjat gå på foten igen.

Själv har jag semester och njuter för fulla muggar!
I morgon går jag in i andra veckan och har då två veckor kvar.

Toaletten som vi började på precis innan mannen drog av hälsenan
har börjat ta form.



Idag har jag spacklat, slipat, spacklat, slipat, spacklat, slipat grundmålat
och till slut rollat på första lagret av våtrumsfärgen...
Har varit på uselt humör då jag inte fick till spacklet.
Men som tur var kom M till undsättning och fick med mig ut på en lång promenad
så att jag fick trampa av mig mina aggressioner.

På tisdag ska kakelsättarna komma, JIPPI så spännande det ska bli!
Vi har redan fått hem kakel och klinkers så naturligtvis har jag redan lagt ut
plattorna (ca 1 kvm) för att se om det såg bra ut...

Mycket är fortfarande som vi planerat från början förutom handfatsblandaren det
blir ingen FM Mattsson utan en Vola HV1.



Något annat som också ändrats är förvaringsskåpet.
Vi hittade utrymme under trappan och där kommer vi att
bygga in en köksstomme.





Det är helt underbart att se allt växa fram, från att varit nere i torpargrunden
så har vi nu golv, tak och väggar.



Golvet.



Taket.



Väggarna.

Allt har ju naturligtvis inte bara rullat på...
Lite strul har vi ju också haft.
Hade en rörmokare som inte läst på sin läxa så det jobbet fick vi "dra"
bort och anlita en ny!
Som tur var kunde vi dra nya rör via taket då golvet redan var flytspacklat med
värmeslingorna och rören låg under allt detta.
Men nu är ALLT gjort enligt alla konstens regler.

Ha det underbart!
Hoppas att vi "ses" snart igen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh här går det framåt!! Spännande:) Måste komma och inpektera sen ju. Kram

2008-08-05 @ 09:15:34
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Alvinsigrid

Great idea make it site. Thank you.

2009-04-16 @ 14:52:22
URL: http://alvinsigrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0