Nu är det jul, här i vårt hus, julen är kommen...

Kom hem från jobbet i kväll efter det låååånga passet och hela
huset luktade julmat!
Mannen hade stekt skinkan och gjort janssons frestelse.
Den yngste sonen stod som vanligt för griljeringen av skinkan och
den äldste sonen för senapen.
Underbart!!!
Vi har nu "provsmakat" halva skinkan och känner oss nöjda med livet!!

Jag är ingen höjdare på matlagning men tänk ändå om mina barn skulle
få en sån här på julbordet...


Tror ändå att de nöjer sig med mammas och pappas mat!

I morgon kommer mormor o morfar hit och firar lillejul tillsammans med oss,
Hampus, Malin, mamma och pappa.
Vi ska då äta varmrökt lax med potatis och kall sås.
Innan dess ska vi till lilla Lina och fira hennes 1 års dag.

Julklapparna är klara för länge sen (för min del) men har dock ett par kvar att slå in.
Julafton firar vi också här hemma då med samma familjemedlemmar förutom
mormor och morfar som då firar med mosters familj.

Jag älskar verkligen julen!!
Det är så mysigt att gå omkring och känna dofterna
och se längtan efter "Tomten" i pojkarna.

Nej nu ska jag gå och fortsätta med de sista julbestyren.


Kommentarer
Postat av: Fanny

God Jul på er alla!! Önskar Fanny, Kalle och Yda! Kraaam!!

2008-12-22 @ 23:31:31
URL: http://fannyochmarcus.blogspot.com/
Postat av: Camilla

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR från oss i Svedala

Kram

2008-12-23 @ 09:31:30
Postat av: Agneta

Hemlagat är bäst men jag tycker ändå att Findus gör en insats för de ensamma och orkeslösa.

God jul, puss och kram.

2008-12-23 @ 11:03:17
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0