Gökotta, släktträff och bloggträff på samma gång...

Idag har vi varit på vår årliga gökotta/släktträff uppe i St. Slätteke.

Tack, Majliss och Olle för att ni ordnar med allt och gör det möjligt för oss att träffas så här
varje år!

image234

Vi samlas alla släktingar (på pappas sida) ute i en kohage, vid det lilla av deras barndomshem som finns kvar.
Idag är det bara husgrunden som visar att det en gång varit ett hem.

image236

Vi började med kaffe o kaka, sedan den årliga tipsrundan.

Vet inte om jag var ovanligt "trött" eller om frågorna var extra svåra i år?!

(schh...Majliss jag vet att det var samma frågor som tidigare,
men jag kunde verkligen inte komma ihåg dem...)

Jag och Malin kom på delad sistaplats men JAG var snäppet bättre än
henne då jag gissade på 67 makaroner i burken och det var 68...

Efter prisutdelning så var det dax för grillning.

Mums! Mamma bjöd sina slynglar med respektive och barn på chivapchichi
med alla tillbehör.
TACK!!! Älskade mamma, lika gott som vanligt.

Barnen hade sitt vanliga arbete med att grilla lerbollar...
I år hade de till och med en egen grill.

image232

Vi hade tur med vädret och klarade oss utan regn.

Kom på att vi även kunde kalla detta för Bloggträff då vi faktiskt var 7 st som bloggar.
Här är vi allihop i soffan:

image238

Jojje
Hönsakadorran
Moster Mjölgumpa
Elle
Jalkling
Carlssonkarlsson
Totte

Kommentarer
Postat av: Joel : )

Kolla min blogg!!

2008-05-01 @ 19:58:49
URL: http://jalkling12.blogg.se
Postat av: Moster Mjölgumpa

Haha jag hann före med ett inlägg. Men det visar väl bara att jag inte hade något viktigare för mig;-) Kul att få se lite bilder, själv var jag ju virrig som vanligt och inte hade riktig koll på var min kamera fanns.
Det ser verkligen ut som om solen strålat endast på mig.
Tack för idag!

2008-05-01 @ 21:20:51
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Agneta

Tack för igår. Det var trevligt då också. Och gott!

Glöm inte att maila över bilderna, men var tyst när du gör det så att det inte kommer med in på ljudet.

Kram

2008-05-01 @ 22:47:19
URL: http://gladjebloggen.blogg.se
Postat av: Abdullahsigrid

Great site. Keep doing.

2010-05-25 @ 13:11:15
URL: http://abdullahsigrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0