Njaee...



Har i kväll fått upp en av två fönsterlampor i köket...
Fel glödlampa har jag konstaterat två gånger!
Först hade jag en klarglas (vilket jag vill ha) 40 W och det blev ALLDELES för
starkt ljus.
Men sen hade jag ingen svagare så jag fick ta en 25 W matt och det blev inte
heller bra... kanske 15 W klar?!
Får se i morgon, orkar inte mer i kväll.

Har precis varit inne i "stan" o lämnat av den store sonen och hans "polare".
De skulle se på bio (igen, vi såg Bolt igår...).
Den yngre sonen sitter på ovanvåningen med sin "polare" den äldre sonens
"polares" "brossa"....och tittar på film.
Va precis uppe hos dem men insåg snabbt att de inte köpt något gott godis...
så...jag gick ner igen.

Nu ska jag göra lite jobb och sen ska jag gå o lägga mig o läsa min "nya" bok.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Polarnas morsa

Och snart skall maken hämta samma grabbar. Jag tror att de har en kanonkväll med eller utan godis.

2009-02-17 @ 20:56:09
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Men det ääääär väl konstigt - hur mycket olika sorters glödlampor huset än kan stoltsera med så är det aldrig riktigt den rätte. Jag skulle lätt kunna sätta upp en hel liten affär med glödlampor av olika sorter som inte passar i någon endaste lampa!

Ock skönt med sportlov - för alla, faktiskt!

Föräldrarna slipper tjata, och barnen slipper tjatet. En fantastisk lösning...

Lov är som gjorda för bio och badhusbesök, tycker jag.

2009-02-18 @ 03:05:52
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0