Sångfågel...

Igår kväll var den äldre sonen på party.
Jag och den yngre sonen roade oss då med hans julklapp:



Jag var helt övertygad om att jag skulle "klå" honom med hästlängder...
Men, tji fick jag!
Jag insåg ganska snart att jag aldrig lärt mig texterna!

Jag kommer ju ihåg hur jag sjöng med i Fernando, Mamma Mia och alla
de andra låtarna som "ung".
Och det med perfekt ton och text...

Men nu vet jag att jag sjöng med påhittad text..hi, hi, hi...
Ja, ja så kan det gå!
Det gick rätt bra ändå.

Så förvånad man kan bli!

Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Man hörde kanske lite illa när man var liten, så som man förvrängde låttexter. Själv var det Owe Thörnqvists "Dagny" som ställde till det för mig.



Åhåhåh Dagny kom hit och spill

Åhåhåh Dagny fem droppar till



blev för mig



Åhåhåh Dagny kom hit och spill

Åhåhåh Dagny vänd rumpan till



Förmodligen var det igentligen det som Owe önskade...

2009-01-12 @ 19:22:15
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0