Fredag och ledig...

När jag startade den här bloggen var min tanke att jag skulle skriva om inredning.
Det kändes naturligt eftersom det är vad jag jobbar med...
Men den har blivit mer som en dagbok.
Lite inredning blir det i form av förändringar i vårt gamla hus men inte mycket mer...

I går efter jobbet fick jag ett "förändringsryck"!
Jag har köpt en ny tv-möbel till pojkarnas stora rum på ovanvåningen.
Trodde att det skulle bli supersnyggt.
MEN...jag har aldrig tyckt om detta rummet pga att det är ett mörkt trätak.



Har ända sedan vi flyttade hit velat ta ner det men det har alltid funnits andra
projekt som legat före.

Med de nya möblerna fick jag massa energi för jag såg framför mig hur fint det kunde bli.
Så jag slängde på mig målarbyxorna och började lite försiktigt med fönsterkarmen...



Här är den grundmålad men dock så mycket finare (tycker jag!).

Energin var inte slut här...så jag fortsatte med taket (suck, ännu ett projekt igång).
Jag grundade en sektion för jag ville se om det gick att måla direkt på
"brädorna" eller om jag är tvungen att ta ner dem.



Men det verkar fungera och jag kommer att visa när det är klart...
Jag o mannen har funderat på om vi ska behålla takstolarna betsade
fast i en mörkare svart / brun ton.
Men vi är "nog" säkra på att allt ska blir vitt?!

Har lovat pojkarna att till nyår ska det (nog) vara klart he, he, he ;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jisses vilken skillnad! Så fint det blir. En helt annan oanvåning ju, Klart ni ska ha allt vitt:P Så det matchar resten av husetfniss Kram kram

2009-07-17 @ 12:59:05
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Fanny

Självklart ska det vara vitt, jag är förvånad att du inte har satt igång med det tidigare, hahaha =P, men som du säger så har ni haft en hel del projekt som gått före. Ha en underbar helg! Kram!!

2009-07-17 @ 15:54:38
URL: http://fannyochmarcus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0