Vita huset...

Nu är det ganska exakt tre veckor sedan vi började med att tvätta vårt hus.
Man märkte inte hur nersmutsat det var förrän man började skrubba...



Huset såg nästan nymålat ut när vi var klara med tvätten och tanken slog oss att det kanske inte behövdes målas. Men det var lika bra eftersom vi nu planerat in det och att det egentligen skulle gjorts förra året.





När jag för någon månad sen var i Kinna med min kollega på ett leverantörsbesök så fick jag syn på ett vitt gammalt hus och då kom jag på att vi skulle ju lika gärna kunna byta kulör när vi nu ändå ska måla om...

Jag släppte iden när jag kom hem och den togs emot utan klagan...
Så det var bara till att sätta igång.



Vi målade och målade...



och målade och målade...



Nu saknas bara några lister och sedan kan vi ta semester på riktigt!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

så snyggt det blev=) kram kalles syrra alle

2010-08-04 @ 13:23:19
URL: http://mealexandra.blogg.se/
Postat av: Kristina Bengtsson

Hej!

Så fint det blev! Får man fråga vilken kulör ni använde? Vi funderar själva på att måla om huset i vitt.

Mvh familjen Bengtsson Cederberg.

2011-04-09 @ 11:43:05
Postat av: Madelene Forsberg

Hej! Vilken vit använde du när du målade om huset? Jag håller på själv, har köpt äggvitt på prov men är osäker. Tacksam för svar. MVH Madelene

2011-06-13 @ 18:28:56
Postat av: Petra

Hej Madelene!

Vi använde oss av Jotun Demidekk, ljus antikvit på panelen och obruten vit till knutar, forder, fönster och dörrar.

Lycka till med er målning.

Det är inte lätt att ta beslut om kulören... man vill ju helst inte måla om igen ;-)

Mvh

Petra

2011-06-18 @ 18:25:15
URL: http://jalkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0