Att blogga eller inte blogga...

Den frågan har jag nu ställt mig för tredje våren i rad.
Det är precis som om jag tappar lusten helt när det är början på året, varför vet jag inte.
Efter ett tag får jag tillbaka lusten och så hoppas jag att det är denna gången också.

I går hände något konstigt...
Både jag o Totte har haft total torka när det gäller renoveringen här hemma men helt plötsligt så bara kom lusten tillbaka.
Totte for på taket i stora hallen som stått "öppet" upp till golvet på ovanvåningen i snart två år.
Han gav sig i väg och köpte reglar och började regla upp och isolera.

Själv spikade jag dit golvlisterna i matrummet som saknats i över fyra år.
Jag tvättade även av dem och dörrfoderna i matrum, sovrum och stora hallen.
Dessa ska även målas om och det ser jag fram mot att göra i dagarna.
Jag älskar ju att måla det är avkoppling på hög nivå för mig.

Tyvärr åkte jag på en rejäl magkatarr efter morsdagsmiddagen i går.
Totte bjöd på min favorit gryta med paprika och chilli, STARKT och inte alls bra för min mage!
Jag har legat hela dagen i dag och druckit proviva.
Hoppas att det snart släpper!

Ska visa er det färdiga resultatet av den stora hallen när den är klar just nu är det ju inget upplyftande att se.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Åhh så skönt att höra att det inte bara är här som golvlisterna inte kommer på plats på flera år...

2010-05-31 @ 19:36:21
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0