Hemma igen...

Ja, ha... då var vi hemma igen! (varit hemma en stund)
Det blev "allt" som stod på listan (TRE saker, plus en hel del till...)

1. Lakan till vår säng
2. Värmeljus (600 st)
3. Vita servetter (200 st + 100 rosa)
Antalen var INTE med på listan men det är lätt att plocka på sig när man står där o tittar.
Värmeljus o servetter är ju inget som går ur modet.
I kväll har jag 23 ljus tända (brukar vara fler) av olika sorter, så ljus går det alltid åt!

Vad köpte vi mer?



Pojkarna köpte nya kaktusar till sina rum då de gamla varit döda lääännge...

Klädsel till Eketorpsoffa... mycket otippat måste jag säga då vi har en Tomelilla soffa!
Hur tänkte vi nu?

Jo, jag som arbetar i möbelaffär har ju hur mycket som helst att välja på men INTE om man vill att soffan ska vara vit och tvättbar!
Som sagt så har vi idag Tomelilla soffa (vit) med två fåtöljer till.
Soffan är och har alltid varit fruktansvärd att sitta i (enligt mig).
Nu är den tio år gammal och dax att byta ut.
Eftersom vi hade grabbarna med oss så fick vi inte in en Eketorp soffa idag men vi tog hem klädseln så vi kan jämföra tyget med fåtöljernas.
Sedan blir det ev. en vända till i morgon för att hämta hem soffan.
Vi får väl se vad vi kommer fram till.

I kväll är lillebror hos kompis och ska sova över.
Storebror har ett gäng grabbar hos sig och de spelar PS3 för fulla muggar på ovanvåningen.
Själv ska jag mysa ner mig i en av våra fåtöljer och titta på melodifestivalen ihop med mannen.
Ha en fortsatt go lördagkväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0