VAD HÄNDE SEN...

Jag är en usel bloggerska!
Eller i alla fall dålig, som Fanny skrev ;-)

Själv skulle jag nog kalla mig periodare.
Min blogg är som en dagbok för mig, samtidigt förstår jag ju att andra läser...
Det är FEM månader sen jag skrev sist och det har naturligtvis hänt en hel del.
Ska försöka återberätta det jag kommer ihåg...

Har saknat min blogg men inte haft ork att sätta mig och skriva.
Jag har istället läst andras och fått min abstinens stillad där igenom.

SEPTEMBER:
Mamma och pappa for två veckor till solen och jag o lillebror for ut till deras hus...

Förra året (2009) fyllde mamma 60 år och vi kom på att vi skulle ge henne en styling av sovrummet i present.


Av olika anledningar så drog det ut på tiden och hon började själv.
Den babyblå heltäckningsmattan och de minimjölksblå väggarna försvann.
Hon beställde golv som hade väldigt lååång leveranstid.

Lagom tills de (mamma o pappa) skulle åka på solsemester kom golvet.
Det hämtades hem och sen for de iväg på semester och vila.

Jag o lillebror åkte ut och la golvet, bar in säng, bytte ben, satte på sängkappa, nytt sängöverkast, nytt påslakanset, nya gardiner, ny kruka, fönsterlampa, taklampa m.m.
Jag hittade i en garderob, ett gammalt horn från en kalv som pappa fällt.
Detta satte jag upp brevid sängen.
Det var det första mamma reagerade över!
-Den vill jag INTE ha där, sa hon.
Men vad jag vet så hänger det fortfarande kvar.
Vi blev supernöjda och det tror jag även våra föräldrar blev.





En del detaljer kvar, men detta var vad vi hann med innan de kom hem!

OKTOBER:
Ytterligare en födelsedagspresent fast till mannen...

När Totte fyllde år så fick han en lapp med att den 16 oktober är du uppbokad!
Inget mer...
När det började närma sig fick han och pojkarna reda på att de skulle packa för en övernattning, och klä sig fint och ta med sig något finare...
De skulle vara klara för avfärd kl. 07.45 och då sitta i bilen.
Vi for mot Hässleholm och när vi parkerat bilen kom första överraskningen.
Fam. J (med man och barn som också var ovetandes) parkerade brevid.
Vi tog oss till tågstationen och hoppade på tåget mot Göteborg.
När vi kom till Göteborg tog vi oss till hotellet och sedan vidare till Universeum.
Med massor av upplevelse och kul så tog vi oss sedan tillbaka till hotellet.
Vi åt en god middag och avslutade sen kvällen med Grease på Scandinavium.



En superhärlig weekend!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0