Andra halvan av 2012...

JULI
Beachfotboll i Åhus. Joel och hans lag spelar i två dagar. Gick inte helt bra...
Men de hade kul och det är ju huvudsaken, eller??
 
 
Joel fyller 15 år och vi har kalas för honom.
Som tradition blir det sång o "frukost" på sängen. 
Kanske lite smålöjligt med smörgåsar utstansade med kakformar när man fyller 15 år men, men... 
Ser lite roligare ut ;-)
 
 
Jag fixar killarnas garderober.
ÄNTLIGEN!! 
Har HATAT jalusidörrarna i furu sen vi flyttade in...
Nu har grabbarna vars en garderob som de kan hänga in byxor o skjortor.
 
 
 
Är på Wanås och tittar på konst för första gången i mitt liv.
Helt galet när man bor så nära att man inte varit där förut!
Supermysigt att strosa runt och titta på konstverken.
 
 
Pappa hjälper oss att sätta in dubbeldörrar till Ateljén.
Dessa ska senare målas svarta.
Blev superfint både inne o ute.
 
 
 
Jag bor över hos min kollega och vi är ute o äter och kommer på en ny "pengakälla" som ska ta oss till oanade shoppingresor.
Supergod mat!!
 
 
Hela familjen åker till Kronovalls vinslott och tittar på Thåström.
 
 
Twix fyller 6 år.
 
Totte cyklar 16 mil Åsnen runt med sin svåger.
 
Totte fyller 39 år.
 
Jag har kommit igång med träningen igen efter sjuktiden.
 
 
AUGUSTI
Totte springer halvmara i Malmö och efter det går han, jag, Joel och några vänner och ser Kent i Pildammsparken.
 
 
En helt underbar konsert!
 
 
Veden kommer hem och vi lavar och lavar...
 
Stockholm och Formexmässa igen.
 
Är på en UNDERBAR tjejfest som håller på till fram på morgonkvisten.
 
Vi har femårig bröllopsdag!
 
 
 
Jag o Joel sticker till Kreta en vecka och bor i Platanias.
Ett underbart hotell med underbar personal!
Hit skulle vi kunna tänka oss åka igen! 
Mor o far kommer ner samma dag som vi åker hem men vi hinner med en middag med dem innan.
 
 
Min älskade bror fyller 30 år.
Jag och Joel missar tyvärr hans fest pga vår resa.
 
SEPTEMBER
Jag kommer hem och flyttar över nessesären till nästa väska (som jag packat klart sen innan Kretaresan) och tar tåget upp till Stockholm.
 
 
Där springer jag o "Dosan" vårt andra lopp - Tjejmilen. 
Regnet öser ner hela rundan. Vi springer hela loppet denna gången också och "Dosan" vinner även denna gången.
Vi bor hos Lottas brorsdotter och hennes kompis.
 
 
De tar ut oss gamlingar på stan och vi är ute o partar till kl 05.00!!
 
Pappa fyller 65 år och går i pension.
 
Vi planerar inför årets Cykelfest.
 
 
Jag får en massa blommor av mormor som inte ska ha kvar sina rabatter och då gräver jag nya här hemma.
Ska bli spännande o se om det kommer något till våren.
 
 
Jag åker till Ullared med "Coopdamerna" och bor i stuga.
En helt fantastisk resa med sååå... mycket skratt!
12 underbara kvinnor i två stugor med vin - svårt att ha tråkigt!!
 
Totte o Elias åker på sin årliga resa till England och tittar på fotboll.
Denna gången åker de först till London ett par dagar och ser sig om och sedan vidare till Bolton.
 
OKTOBER
 
Vi åker upp till Växjö och shoppar, äter på kinarestaurang med svärföräldararna och svägerska med familj.
 
 
Alla pojkarna drar iväg och tittar på hockey medan alla "flickorna" stannar hemma och myser.
 
Vi träffar Bror o Anna på Rosegarden i Kristianstad och äter en god middag ihop.
 
 
Planeringen inför cykelfesten fortsätter.
 
 
"Min lånepojk" Noel, kommer och hälsar på.
 
 
Och jag besöker Vanås för andra gången i mitt liv.
 
NOVEMBER
 
Hela familjen åker till Väla och shoppar. (de andra shoppar, själv hittade jag ingenting.)
 
Fest med Coopdamerna.
En middag lagad av superkocken A hemma hos henne!
Så GOTT!!
 
Äntligen dax för Cykelfesten!
Jag o Totte bjuder på torn med potatis, rödbetor, sötpotatis och chevréost. Till det en sås av grädde, timjan, dijonsenap...
 
 
Vi har Dj som spelar.
Festen blir lika lyckad som förra året!
 
Jag går till optikern och får nya glasögon.
Nu känner man att man börjar bli gammal...
Uttryck som jag hört "äldre" säga drabbar nu mig själv.
Så som - Armarna räcker inte till..
Men oj, vad jag ser bra nu med de nya brillorna.
 
 
Köper ett par nya ÄLSKLINGSSKOR!!
Redan invigda på mässa och VÄLDIGT sköna!
 
Svärföräldrarna kommer på besök.
 
DECEMBER
 
Jag o Camilla åker till Ullared.
I år är det nionde året vi njuter av denna resan ihop.
 
 
Hittar massor med julklappar, dricker vin, äter gott och njuter av våra "spadagar".
 
 
Jag, Totte och Elias åker till Köpenhamn. 
Går på Illums Bolighus och tittar på "Dukade bord" och all design.
Supermysig dag medan Joel myser på sitt håll med skateboardåkning.
 
Vi har julfest med jobbet. 
 
 
Njuter av musikalen "Allt eller Inget" på kulturhuset och äter sedan en underbar middag på Cats.
 
Jag köper en ny matta till Tv-rummet.
 
Vi firar jul med Tottes familj här hemma lördagen innan julafton.
 
 
Jag har köpt duk, servetter och gardin i samma tyg. Tycker att det blev superfint.
 
Julafton firar vi med min familj hemma hos mor o far.
 
Nyårsafton har vi här hemma tillsammans med goda vänner.
 
 
Nu va 2012 slut och ett nytt orört år ligger framför oss!!
 
Några nyårslöften har jag inte gett på många år då jag vet att de är så svåra att hålla.
Men jag hoppas på att ALLA ska få vara friska, att jag kommer fortsätta att tycka det är kul med löpningen och träningen, att Joel kommer in på den linjen han önskar och att vi kommer iväg till Finland i sommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0