Det går framåt...

Idag har INTE varit någon bra dag...
Första dagen på jobbet efter en veckas sjukskrivning/ledighet.

Skrivaren hängde sig tre gånger, systemet la ner, kom INGENSTANS med ombyggnaden av avdelningarna... Suck, ibland känner man bara att man aldrig skulle stigit upp ur sängen.

I kväll har jag strosat runt i trädgården.
Planterat ut två sorter Dahlior. En laxrosa kaktus och en rosa. Och även en annan "blomma" som jag inte kommer ihåg vad det va för något.

Helena - kommer du ihåg vad den hette, den man kunde dekorera och ha i salladen??

Igår var svärmor o svärfar på besök.
Vi gick ner en runda till växtmarknaden på Västergårda och där fick jag dessa blommorna av en fd granne.
Jag köpte även lite trädgårdskonst. Kunde inte motstå dessa rostiga trollsländorna.
Tomater fick det också bli för vår tomatodlare var där och sålde.

I kväll har jag även börjat köra bort lite singel till mitt land. Kommer bli sååå fint när det blir klart.


Bygget går framåt och i kväll när jag kom hem från jobbet så va det ett ovanligt ljus (mörker) i köket. Nästan hela taket är täckt med spont och det blir så snyggt!
Nu är vi så sugna på att kunna börja använda ytan. Kommer bli många mysiga stunder där ute!!

Vi funderar på vad vi ska ha för slags belysning där ute.
Det blir väldigt mörkt framåt kvällskvisten.
Men än har vi inte kommit på något bra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0