Uppdatering...

Ja, då var det ett tag sedan igen...
Tiden rusar iväg och det har inte riktigt funnits tid och ork för att blogga.
Men i kväll är familjen samlad och det är fotboll på tv:n och då passar jag på att uppdatera.
 
Vad har hänt sen sist - 
 
Jo, vi har tagit beslut om avstånden mellan staketpinnarna. 
PHU... Kört rundor i byn och kollat, varit hos vänner och kollat på nätet.
Men va glad jag är för det, för nu är jag så nöjd!!!
 
Piotr sågade ut "pinnar" så vi kunde testa oss fram.
 
 
Till vänster är det 3 cm, mitten 3,5 och till höger 5 cm.
Vi valde 3,5 - 4 cm beroende på avståndet mellan pelarna.
 
 
 
I onsdags kom alla staketsektionerna upp utom två, trappan påbörjades (gjutningen) och krönlisterna sattes upp!
Och i idag har de sista sektionerna gjorts klara!
 
 
 
Totte har oljat det sista!
Så i morgon ska det börjas målas i min ÄLSKLINGSFÄRG, VITT!!!
 
Tyvärr verkar det dröja med dörren och vi får nog fira midsommar med servering genom fönsterna.
Men, vad gör väl det... Vi ska njuta länge o mycket sen när allt väl är klart!!
 
I morgon ska mannen o pojkarna på släktträff medan jag jobbar.
Så är det när man har helgjobb.
 
Önskar Er alla en fotsatt go fredagskväll!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0