Nyårsafton 2015

Godmorgon!
Här sitter jag o äter en lyxig frukostmacka med finsk ost o chorizosalami. 
Mannen är ute o springer "Vi som springer på nyårsafton" med ett gäng vänner. Själv tänker jag springa själv när smörgåsen lagt sig till ro i magen. 
Vädret är superhärligt. Solen skiner och det är kallt. 
Det är en annorlunda nyår för oss!!
I många år har vi hjälpt butiken intill möbelaffären (som jag jobbade i tidigare) med deras raketer. De hade dem i vårt skyddsrum och därför va jag tvungen att larma av och öppna upp.
Vi brukade komma hem vid 16-tiden och sedan skynda på med festkläder och vid 17.30 kom gästerna hem hit. 
I år har vi varken raketförsäljning eller nyårsfesten. 

Vi börjar sedan det nya året med något annat nytt - Matkasse!
Äntligen har jag lyckats övertala mannen. 
Vi testar en vecka så får vi se om det funkar men SÅ skönt att slippa komma på "Vad ska vi äta i kväll"?? Det blir ju alltid samma. Är så trött på kyckling med ris, tacos, spagetti o köttfärssås och de andra rätterna vi kör runt på. 
Välkommen till oss kära Matkasse! 😊

Fick recepten igår på mail o det ser supergott ut. 

Gott Nytt År på Er!
Nu ska jag snöra på mina löparskor!
❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0