Turkiet...

Är nyss hemkomna från Turkiet!
Det blev inte så trevligt som vi önskat oss...

Vi fick en lght som jag inte ens skulle rekomendera till djur.
Det luktade kattpiss, mögel i tak och väggar, smutsigt och med småkryp på golven.
Luften gick ur mig fullständigt (på mer än ett sätt)!
Försökte ändå hålla god min för barnens skull, -Ja, ja vi ska ju "bara" sova här!


Mögel i taket.


Under köksskåp.


Köket.

(Eftersom det gick så snabbt med flytten så hann vi inte ta så många bilder.)

Första dagen fick Elias problem med sina ögon, kunde bara kisa och
tårarna rann hela tiden.
Vi fick bege oss till apotek och köpa ut tre olika ögondroppar/salva.
Ögonen blev snabbt bra igen!
Även den stora sonen fick problem med sina ögon men med lillebrors
ögondroppar så löste vi det snabbt.


Mannen fick problem med sitt vänster öra vid landningen på väg till Turkiet.
Detta blev bara värre och värre nere i Turkiet.
Sista natten innan flygningen hem sprack det och rann ut på kudden.
Flygningen hem blev inte så njutbar för honom.

Själv fick jag tryck över bröstet och problem med att andas redan efter första
natten i lägenheten.
Detta blev bara värre och värre och efter tre nätter blev det ilfart till sjukhus.

Nu i efterhand så var det ju inte så smart att vänta så länge eftersom allt
blev så dramatiskt!
Rullstol in på ett akutrum med mask över mun och näsa och nål i armen.
Allt detta fick pojkarna stå och se på...
Efter en röntgen på lungorna blev jag inlagd med dropp, antibiotika, och
fick med jämna mellanrum sitta och andas i maskin.
Diagnosen löd: akut astmaattack och lunginfektion.


Personalen på sjukhuset kunde ingen engelska (fanns tolkar på dagtid).
Jag hade inte fått någonting med mig till sjukhuset för allt gick så fort.
Så jag försökte dagen efter via personalen få tag på mannen.
Han i sin tur försökte med sin mobil ringa mig utan resultat! (mer än 300.- fattigare)
Till slut lyckades vi få tag på varandra och mannen meddelade att vi fått ett nytt rum,
med aircondition, rent och utan mögel.

Jag beslutade mig då för att åka "hem" till familjen.
Fick skiva under massa papper på att jag skrivit ut mig själv på eget ansvar!
Med fyra olika mediciner tog jag sedan mig tillbaka till hotellet...
Mår fortfarande efter mer än en vecka inte helt ok.
Har fortfarande hosta och tungt att andas.

Fick i morse ett sms att jag skulle köpa aftonbladet och inte kändes det roligare
när jag läser om
6 åriga Jonatan som blivit dödssjuk av mögelsporer på ett hotell i Turkiet...

Jag har inte haft ett astmaanfall på över 10 år, kommer det tillbaka nu
bara för att jag vistats i detta hotellrum??
Kommer jag att få men?

Såg en annan kvinna som kom tillbaka från samma sjukhus
med samma påse med röntgenbild. 
Hon bodde också i de här lägenheterna.
Hade hon fått samma problem??

Hur ska man gå vidare med det här nu?
Är det rätt att jag ska betala ytterligare 1500.- nu för självrisk
för att jag vistat på sjukhus pga ett sjukt hotellrum??
Ska man nöja sig med att försäkringen täcker sjukhuskostnaderna,
mediciner, läkarbesök här hemma och ytterligare mediciner???

Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Det vore ju trist om du inte kunde få resebolaget att stå för kostnader och helst kan man ju tycka att ni ska få en del resekostnader tillbaka.



Själv brukar jag resonera som så att det spelar inte så stor roll hur hotellet är, för det är ju inte där jag ska tillbringa dagarna. men sjuk vill man ju inte bli.



Jag har träffat din far idag. Han var hos mina föräldrar. Min pappa hade köpt en del till hans Morris i England. Han blev nog glad för han sa att han igentligen borde ge min pappa en puss!

2008-09-21 @ 19:01:07
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Ekelundskan

Du ska definitivt kontakta resebolaget och kräva ersättning! Jag vet många som fått ersättning för betydligt mindre obehag än vad din familj fått utstå. Så ge dig inte - ta fram din barska röst och ryt till ordentligt! Du har all rätt på din sida.

Kram till dig, och skönt att ni är hemma nu!

2008-09-21 @ 19:22:28
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj, vilken tråkig historia! Självklart måste ni få pengarna tillbaka. Hoppas du inte får några men. Krya på dig!

/Sandra

2008-09-21 @ 23:27:06
URL: http://sandraasp.blogg.se/
Postat av: ~Mikaela~

Usch läste ditt inlägg om Turkiet =/ jag ska dit imorgon men som tur är så blir de ett 5 stjärnigt hotell hoppas verkligen på att de är OK om man jämför vad ni gick gå igenom.

Ha de bra/ Mikaela

2008-10-03 @ 21:08:40
URL: http://lillamikaela.webblogg.se/
Postat av: Jaana

Hej,



Vi funderar på att åka till Turkiet, men efter har läst om hotell Blue Star Club Dem och hittat fler inlägg om att folk blivit sjuka blir vi väldigt tveksamma. Bodde ni på detta hotell? Tacksam för lite råd...

2009-01-11 @ 16:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0