Ahhh....

I går va jag ledig, idag är jag ledig, i morgon är jag ledig och på söndag likaså!!
Himmel vad det kan vara skönt ibland att bara få va!

Mannen är på kurs och grabbarna i skolan.
I går vaknade jag med pojkarna men så fort de gått till skolan kröp jag långt under täcket och somnade om.
BARA FÖR ATT JAG KUNDE!!!
När jag sedan vaknade så storstädade jag sovrummet, handlade (dränkte ner kassan på ICA med mjölk, efter att lyckats ta hål på ett mjölkpaket), tvättade, sprang/gick en runda med hunden och hade cykelfestmöte med flickorna tills sent på kvällen.
Precis lagom ledig dag!

Nu sitter jag här vid brasan och njuter.
Har hela dagen orörd framför mig.
Frukosten är i magen och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska ta tag i idag.

Jag har suttit och njutit av underbara hem på nätet.
Sköna hem´s hemsida kan man alltid hitta annorlunda och mysiga hem.
Ett som jag fastnade för var detta.



Huset från 1862 ligger i den lilla byn Lärbo på Gotland (säkert därför jag bara älskade det!)
Paret som bor där har själva renoverat det med mestadels återvinningsmaterial och saker de hittat i containers.
Det är inrett i en karg industriell stil.



Kolla in kaminen, bordet och de underbara fårskinnen!
Ahhh... här skulle jag kunna sitta länge och mysa.



Köket...



Vardagsrummet...
Det hänger ner kättingar från taket lite överallt som de hittat på återvinningsstället.
Snygg detalj som får huset att kännas lite ruffigt.

Nej nu ska jag fortsätta min dag.
Önskar er Alla en underbar, solig fredag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0