Ännu ett avslutat projekt...

Fredagen den 13:e och sista dagen på min semester... SUCK!!
 
Ja, jag ska väl inte klaga för jag har ju faktiskt varit hemma i SEX veckor så nu är det de andras tur för ledighet.
En underbar semester har jag haft TOTALT AVSLAPPNAD.
Jag hann ju komma ner i varv innan semestern började eftersom jag låg pall (sjuk) i 14 dagar innan.
 
Jag har hunnit avsluta ETT av alla mina projekt här hemma!
Länge har vi klagat över de slitna och trasiga jalusidörrarna i furu för garderoberna på ovanvåningen. Nu tog jag ÄNTLIGEN tag i dem. De åkte till tippen och jag spacklade, slipade och målade stommarna.
 
Före
 
Efter
 
Sedan blev det en tur till Ikea där vi inhandlade dörrar till kattvindarna och gardiner till garderoberna.
Självklart var det ju inte helt enkelt att sätta upp dörrarna när vi kom hem...
Snett och ojämnt är det ju alltid i ett gammalt hus men sen satt gångjärnen fel och vem har verktyg hemma för att borra upp sådana hål??
INGEN SOM JAG KÄNNER! Försökte med ALLA jag kunde tänka mig, men NEJ!
Men skam den som ger sig!!
Har en SJUKT händig far som lånade ut en borr till mig och några svettiga timmar senare så...TADA... var luckorna uppe!
 
Först mätte jag upp hur djupt, markerade på borret med tejp och sedan borrade jag försiktigt...
 
Här är det färdigborrat...
 
Med ett stämjärn knackade jag sedan försiktigt ut så att gångjärnet satt bra...
 
Färdigt!!
 
Sedan var det bara att sätta upp stången och stryka och kapa gardinerna.
 
KLART!!
 
 
Inte bara jag som blev nöjd!!
Joel har tjatat länge om detta och tycker att det är superskönt att kunna hänga upp sina skjortor och byxor.
 
Önskar Er alla en fortsatt underbar dag!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena o Rolf

SÅÅÅÅ fint det blev med garderoberna och draperiet ! Petra, du är SUPERhändig och DUKTIG !

Du har börjat jobba... jag kom hem för en kvart sedan och min semester börjar nu och Rolf säger:"nu kommer ditt första semesterregn". Ja, det regnar nu!! Kram på dig!

2012-07-16 @ 14:10:28
Postat av: Carina T

Hej Petra !! Visste inte du bloggade :) Detta var så jädrans fiffigt och snyggt ! Också slipper man se
de tråkiga garderoberna :) Kram

Svar: Tack Carina! Som du ser så är jag långt ifrån lika flitig som dina töser. Man kan säga att jag är en periodare ;-) Tycker att det är enormt kul att kunna titta tillbaka på vad som hänt, så jag använder bloggen lite som en dagbok i renovering m.m.Önskar dig o dina en riktigt God Jul om vi ses innan!Kram
jalkling.blogg.se

2012-11-14 @ 09:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0