Lördag...

Några dagar sen jag uppdaterade!
Vad har hänt?
I går fick jag ledigt från målningen!
Mannen höll i penseln hela dagen och jag kunde ägna mig åt mitt trädgårdsland!
 
Alla takbalkarna är oljade och grundade så också pelarna!
I morgon ska pelarna få sig en omgång med färg och sedan ska de på plats.
Sen är det dax för golvet... TJOHO!!
 
I kväll ser det ut så här:
 
 
 
 
Och mitt land ser ut så här:
 
 
Där zinkbaljorna står ska det bli betongplattor 40x40. En liten uteplats för grill, parasoll och en liten grupp.
Boxbomen planterades ihop i går och frisserades till i kväll. Hoppas att den skall växa ihop till en liten häck.
 
Som ni ser så är ogräsmattan utlagd och nu skall det bara läggas ut singel runt alltihop.
Jag har gjort mina första planteringar i de två första pallkragarna. 
Blev Citronmeliss och gräslök.
I kväll sådde jag sallad och rädisor. SPÄNNANDE!! 
 
Har ju även min pion som jag måste hitta en bra plats till... Den står i en kruka på gården ihop med allt virke, sten och grushögar.
Tror att jag ska placera den ungefär där murbruksblandaren står ( i bilden).
Där kan man njuta av den när (läs OM) den blommar när man sitter på uteplatsen!! 
 
Önskar Er alla en fortsatt skön lördagskväll!!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0