TAKET...

I dag har nog det svåraste beslutet (när det gäller altanbygget) tagits!
Med snören som riktmärken så skulle JAG själv (med hjälp av Elle o Pappa) ta beslutet om lutningen på taket.
(mannen var på kurs med jobbet)
Hur högt upp skulle det starta, hur många graders lutning, hur långt mellan takstolarna....
Men jisses vilken magknip!!
 
Men jag tror ändå att det kommer att bli bra.
DET MÅSTE BLI BRA!!
Snickaren hade satt upp brädor på fasaden för att jag lättare skulle kunna se lutningen men det var ju supersvårt beroende på vart man stod.
 
 
Här började vi...
Sen sänkte han det ca 10 cm.
Och då blev det så här.
 
 
Fortfarande kan jag tycka att det var lite för mycket lutning men HUR svårt är det inte att se så här...
 
Nu är pelarna kapade och det är för sent att ändra sig!
 
 
 
 
I morgon ska takstolarna på plats!
Det var ju också ett beslut jag skulle ta... 60 eller 80 cm mellan... 
60 får det bli och sen kan vi ha 10 elefanter på taket om vi vill!
 
Takstolarna ska sticka ut utanför balken, med en utsågning som det är på resten av huset. 
Men där får bara varannan sticka ut! Annars tror jag att det blir för plottrigt.
 
Rättelse - Jag har INGEN aning vad saker heter tex takstolar gissar jag att det heter... men jag vet ju själv vad jag menar och det är ju huvudsaken!!
 
I morgon fortsätter det!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0