Ännu en dag...

Så var det fredagkväll!

Har jobbat hela dagen och Totte har vait flitig här hemma!!
I går grundade han väggarna i spettekaksbageriet och jag lovade en bild på detta, här kommer den:

image42

Man får tänka sig andra fönster / dörrar i vitt, sedan blir ju väggarna vitare, golvet ljusgrått (om jag får som jag vill) och en massa levande ljus!!

I dag har även spisen fått färg eller blivit vitare.
Totte tvättade den i går och målade den idag.
"SICKEN" förändring!
Den var ganska skitig innan, det ser man ju verkligen nu!!

image43

Jag pratade med en snickare idag ang. fönster o dörrar hit, det lär kosta skjortan...
Han trodde att dörrarna skulle kosta omkring 13 000.- och fönstret ca. 5000.-.
Vi börjar på "BLOCKET" och Byggvårdsförsäljare så får vi se sen hur vi skall göra.

Vi måste dessutom kolla upp om det verkligen går att sätta in så stora fönster som vi drömmer om.
Ska nog plocka ner lite panel o kolla var balkarna sitter innan vi beställer någonting.
Men allt är ju som det brukar... jag drömmer och handlar och sedan blir det inte alls så som vi tänkt!

Kommentarer
Postat av: Malin

WOW! Vilken skillnad det kommer bli! Vi har en broshyr där hemma på billiga fönster från briss byggimport. 2 glas isoler med gas, finns i alla möjliga mått..du kan ta prislistan.
Kram

2007-07-06 @ 23:39:33
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0