Söndag...

Idag har jag varit lite seg...
Vi hade Grekisk Afton hemma hos mor o far i går.
Vi samlades allihop (Hampe, Malin, Marabou, Majliss, Olle, mor, far och så vi) 
och hjälptes åt med maten.
Det blev grekisk sallad, saganaki, mousakka, grekiskt bröd och som avslutning vattenmelon... mums!!
Vi tittade på alla fotona som vi hade tagit på storbild och myste.
Tack mamma för initiativet det var supergott och trevligt!!!

Idag söndag var jag först iväg på hundkurs med Twix och när jag kom hem därifrån föreslog Totte att vi skulle åka till.........IKEA! Jo det är faktiskt sant!
Jag har visserligen "pratat" en del om det den senaste tiden men trodde aldrig att han skulle komma med förslaget utan att jag skulle ta upp det först.
Det blev lite smått o gott... ett för stort diskställ och gardintyg som inte passade till väggfärgen (Elias gröna rum, måste förklara eftersom jag har vitt i hela huset annars).
Men även lite bra också:
Gardintyg, kuddar, pläd och lampa till joels rum.



image105
Bilder tagna från Ikeas hemsida.

Nu är snart allt klart saknar bara det viktigaste - förvaring.
Det var ju därför vi åkte till Ikea men vi kunde inte hitta någon lösning.
Mitt förslag gick i stöpet eftersom prislappen för ett 160 cm vägghängt skåp
skulle landa på ca. 6000kr och vem vet när Joel vill ändra om igen...
Vi försökte med tre olika lösningar men när inte den vita färgen eller blankheten
stämde överens så gav vi upp...
Men vi (jag o Joel) ska nog hinna lösa det under snar framtid
då vi faktiskt har lov en hel vecka nu! SÅ GOTT!

Något annat som också har hänt i helgen är...
SÄNGGAVELN i mitt o Tottes rum har kommit upp!

image107

Den är inte klar, men på gång...
Den ska målas vit och en toppskiva ska införskaffas och sedan
är det "bara" golvlisterna kvar.
Jag har köpt något nytt även till vårt rum...helt underbara ljuslyktor som är 45 cm höga.
Kunde bara inte motstå! De bara stod på en hylla och såg ut som om de sa att:
-Vi vill följa med dig hem...och visst fick de det!

image106

Såå... fina när de är tända.
Ja, detta var min helg hoppas att er varit lika mysig.

Kommentarer
Postat av: Malin

TJUSIGT!

2007-10-29 @ 09:51:28
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Theostella

Hi, nice site! Keep up the good work!

2009-01-16 @ 12:12:09
URL: http://theostella.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0