Snart Jul...

Söndag igen och ännu en helg har gått.
I går var jag och Elias på bio och tittade på LasseMajas detektivbyrå.
Den var riktigt spännande!

På kvällen var vi och firade min svägerska Malin som fyllde år.
Vi blev bjudna på en underbar smörgåstårta och massa kladd till
kaffet. (och vin)
Tack för det!

Dagen idag har gått åt att fixa inför julen här hemma.
Vi har plockat, städat, tvätta och fejat.
Granen som i år ser ganska vanlig ut fast mindre, har kommit in...

Förr, förra årets gran fick pris i fulhet då jag tog av alla grenarna
ca 70 cm upp och bara behöll toppen.
(pga att annars hade den inte fått plats)

Förra årets gran var alldeles för stor den också.
Och i år är den då väldigt liten men dock fin!
(tycker både jag o mannen)
Mmmm det doftar så gott med gran...



OBS! Det är mannen som klätt granen!!
Han har namnsdag idag och ville tvunget bestämma.
(han klädde dock om den ett par gånger...)

Jag har idag även hängt upp mitt fönster som jag köpte i våras.
Den fick platsen över det gamla skåpet i köket och skall i morgon
dekoreras med tuftade, röda, hjärtan över mina nissar.
Visst blev det fint!?



I morgon jobbar jag den långa turen till 19.
Sen ska jag handla det sista till julbordet.
Ska ev. också köpa två fåtöljer till grabbarnas tv-rum där uppe,
krokar som man hänger över dörren till deras rum (till morgonrockarna)
och kanske någon ljusstake som jag gått o tittat på länge.
Vi får väl se vad som hinns med...

Ha en fortsatt underbar 4:e advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0