Såå...Danskt...

I dag ringde min ungdomsvän Cicci från Danmark.
Hon flyttade dit för "hundra" år sedan, nja... kanske 10-12 år sedan.
(eller, hur länge sen var det Cicci???)
Hon bor ute på ön Aeroe i ett nyinköpt hus.
Vi pratade om inredning och jag förklarade att jag älskar dansk stil...
Och då medade jag den vita, slitna stilen shabby chic.
Jag tycker i och för sig om annan Dansk stil också,
deras (danskarnas) design är helt klart något av det bästa!! 
Vi pratade i två timmar och har stora planer på att jag och pojkarna ska åka "över" till sommaren.
Jag har aldrig varit och hälsat på, så det känns verkligen som om det är på tiden...
Förlåt, Cicci!!!

I alla fall, det jag ville komma fram till...
Cicci skickade över lite bilder på sitt hem, suck så fint...
Här ska ni få se några av dem:
(hoppas att det är ok, Cicci. Kunde inte låta bli...)

image196

Älskar trägolvet...

image198

image199

Det härliga svart, vit, rutiga köksgolvet är också så fint...

image200

Här ser ni om jag fattat det rätt bakgården på huset... och nykomlingen i huset.
Tror att det är här som de planeras att byggas till så att köket blir större
och med en utgång till en veranda.
Ska verkligen bli spännande att komma hit!!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad kul att äntligen få lite nytt att läsa på din blogg... Får du tid först när grabbarna är borta? ;-)

2008-03-29 @ 17:14:44
Postat av: ullrika

wow sicket hem! *vill också ha*!

har snokat omkring lite här, hittade hit via din man och son. en stilren och snygg blogg, kul att se bland alla hysteriskt fjortis-"blingiga" alster som snurrar runt på webben.

tittade på bilderna från ert bröllop bl a: jättejättefina var ni!

tjo!

2008-04-02 @ 23:29:47
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Malin

Åhh vilket underbart hem! *avundsjuk* Väldigt charmigt! Kram

2008-04-04 @ 09:02:08
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Emrekatarina

Very nice site!

2010-05-12 @ 07:15:17
URL: http://emrekatarina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0