10988...

Ikväll har jag varit ute och jagat snorungar (barn utan fritidsintressen).

Skulle ut på tur med min vän och hunden och ser då ett gäng grabbar
som står och kastar sten mot fönsterrutor på en övergiven byggnad.
Glassplitter över hela gatan och jag blir tosig!!!

Vi sätter efter dem i go fart men missar tyvärr dem.
DE VAR SNABBARE (och yngre) än oss.

Meningen var att vi skulle ha gått en helt annan runda i kväll, än vad det blev.
Men det gör verkligen ingenting för vi hann med 10988 steg och kom än en gång
underfund med att världen är liten.
Efter att vi igår varit på en föreläsning om barnuppfostran så kom vi naturligt in
på detta ämne.
Hon berättade om sina föräldrar och jag om mina.
Och då visar det sig att min mamma arbetat ihop med hennes pappa...KUL!

Vi hann även glida in på en tomt och fråga ägaren om deras altandörrar som låg
nedmonterade var till salu.
Hoppas, hoppas för de skulle bli så fina till vårt spettekaksbageri!

Frun i huset ville inte sälja (tänkte bygga växthus) men mannen ville.
Då känner ju jag...att hoppas att mannen för en gång skull kan få igenom sin vilja.
(händer ALDRIG här hemma).
Vi får väl se, håller tummarna så att de blir blå...

image263

Den här bilden är tagen med mobilkameran på en av våra favoritrundor,
Twix är med på ett litet hörn...

Ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: PiM

såg härligt ut på er runda oxå (har lagt in bilder på min morgonpromenad) kom på att jag glömde kolla stegräknaren när jag kom hem :) ni kom verkligen upp i många steg - det är juh dagsrekommendationen - bra jobbat!!!

Föreläsningen va bra va? Läste om den i Ksd-bladet -har själv oxå lyssnat på honom - för jag tar för givet att det är den manliga psykologen med en massa egna barn ;) Jag stormdigga honom - skrämmande som han sa att vi i genomsnitt bara samtalar med våra barn i 6 minuter om dagen!!! Samma föreläsning som jag lyssnat till eller har jag fel ??? Ha en underbar dag PiM

2008-05-15 @ 10:58:21
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se
Postat av: PiM

glömde skriva - bra jobbat!! jagade juh snorisarna... Ha HA HA :)

2008-05-15 @ 10:59:03
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se
Postat av: PiM

haj!

du får maila mej, så ska jag svara på vart jag bor - vill va anonym på bloggen :)

japps, det va han jag oxå lyssnat till för nåt år sedan // PiM

2008-05-15 @ 12:17:04
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se
Postat av: Lizze

Hej där!
Så du verkar ju vara värsta sprintern. Go girl!
Tänkte väl att det inte va den blandaren du hade.. Var ju tvungen att vara säker.
Så när ska vi träffas? På söndag flyttar vi en mil närmre er, skulle väl va f-n om vi inte kan få till det snart!
Kram!!

2008-05-15 @ 21:49:54
URL: http://lindborgs.blogg.se
Postat av: Agneta

Vilken tur att ni inte kom fram till att ni var syskon, som man gör i amerikanska tv-serier. Jag förstår att ni inte hann ifatt dem, det har naturen sett till. Det är nämligen inte meningen att kvinnor i er ålder skall springa efter småpojkar.

2008-05-15 @ 22:50:18
URL: http://gladjebloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0