Köpenhamn...

Förra helgen tog jag o mannen tåget till Köpenhamn.
Vi var barnlediga och tog dagen precis som den kom...

Kl 09.00 hoppade vi på och var sedan hemma 21.00 igen.

Illums Bolighus var det mest besökta kan jag avslöja. Där tillbringade vi närmare 4 timmar.
Då var vi även uppe och tittade på Kunglig Dansks dukningar.







Temat i år var balett. 
Det här bordet tyckte Totte var HELT MENINGSLÖST!!
Det går ju inte att använda, var hans kommentar.
Själv tyckte jag att det var vackert.

Det fanns sex dukningar, jag missade att fota två av dem.
Mer om detta finns att läsa på Royal Copenhagens hemsida.
http://www.royalcopenhagen.com/Press-room/News-archive/2009/Juleborde-2009.aspx
Där finns även fler o bättre bilder än mina som jag tagit med mobilen.















Mycket design blev det också.
Tror faktiskt att även Totte tyckte det var kul, han klagade inte en enda gång.
Mest fascinerad var han nog över alla iphone grejor som fanns överallt...





Men han hittade även en cykel och "hjälm" som han gillade...



Skulle mycket väl kunna ha detta som en tradition varje år precis innan jul.
Så mysigt att strosa omkring i vackra Köpenhamn.

Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

För två år sedan var vi i Köpenhamn och firade min 40årsdag. Härligt med all julskyltning, men vi hade barnen med. Vi bestämde att detta skulle vi göra om varje år UTAN barn. Tror du vi gjort det?

2009-12-26 @ 19:55:24
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kära kusin!

Precis så sa jag, Totte och några vänner för 5 år sedan. Då var vi i Köpenhamn (utan barn) och myste med övernattning. Att det här ska vi göra varje år... I år gjorde jag o Totte om det själva (utan övernattning). Vi får väl se om det kommer en repris nästa år...

Trevlig fortsättning till er alla!

2009-12-26 @ 21:26:55
URL: http://jalkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0