Nytt för i år...

Lite nytt julpynt har tillkommit i år.




Min nya fina Mailegtomte som inköptes igår i Köpenhamn.
Visst är hon fin!?
Hon ska få sitta i stora hallen på en pall som jag fått av min far (från hans barndom).

Till höger om henne i bilden står den nya ljusstaken från By Rydéns.
Nu har mina små Mailegtomtar som jag fick för många år sedan av svärmor & svärfar fått en vän.







En ny julstjärna har också fått följa med hem då den gamle blivit gul o ful...

Ska köpa hem lite mer hyacinter som jag ska plantera i dricksglas och sätta på matbordet och lite mer ljus men sen är det bra!

Det blev ingen klippning för Elias idag men han fick en tid i morgon.
I stället började vi baka.
Det blev lussebullar och farmors mjuka pepparkaka.

Till middag blev det Gulaschsoppa med varmt bröd till.
Känner mig ganska duktig!!

Nu är det dax att förbereda mig inför att börja arbeta igen...
Tiden bara rusar iväg!
Men visst har jag hunnit med en hel del under mina sex dagars ledighet!!

Ha en fortsatt underbar tisdagskväll och Lucia!







Kommentarer
Postat av: Helena

Tomten är fin Och ljusstaken är också JÄTTE, JÄTTEfin. Gran nr2 är topplös, men toppen!Haha! Stressa inte för mycket på jobbet nu innan jul! KRAM!!!!!

2011-12-14 @ 17:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0