Gotland 2011 forts...

SÖNDAG.

På söndagen var vi lite slöa efter resan.
Vi var inte framme vid stugan förrän kl. 01-tiden mellan lördagen och söndagen.

Fårö - (farled, att fara.) fick det bli för där hade min familj aldrig varit.
Vi körde runt och tittade på raukar.


Här är en bild från Digerhuvuds naturreservat på västra Fårö.

Lite senare blev vi hungriga och tog oss till Lauters café för en smörgås och en kopp kaffe.



Jag älskar nockarna på husen när det inte finns något "utfall".
Denna nocken är från huvudbyggnaden på Cafét.


Dessa tunar (stengärden) fanns överallt.
Vilket arbete!! Åh, så vackra.


Grabbarna spelade Boul efter fikan.


Viktigt med mätningen efteråt!

Från Fårö tog vi oss sedan till Kyllaj, en badplats där grabbarna fick ta sig ett dopp.
Vi fegisar Jag, Dosan o Edwin satt inne i en ruin och skyddade oss från den kalla vinden ;-)

MÅNDAG.

Grabbarna for iväg till Kneippbyn för att busa o bada.

Jag, Dosan o Edwin tog oss till Etelhems krukmakeri för att dreja.
Jag har inte drejat sedan högstadiet och det var något jag verkligen ville prova på.
Tycker nog att vi var ganska duktiga på det både jag o Dosan he, he, he...
Roligt var det och något jag gärna skulle göra om.









Från Etelhem körde vi sedan vidare till Hemse och åt husmanskost på Hemse matsal.
Mums, blev stekt sill med potatismos för mig.

När vi sedan fått lite energi tog vi en shoppingrunda i Hemse.
Vårt favoritställe där blev ladan. Fullt med inredning, kläder och andra roliga saker.
Det blev vars en väska från rice.


Den lilla till mig o den stora till Dosan!
Fina va?

TISDAG.

Dagen började med sång o paketöppning för mannen då det var hans födelsedag.
Sedan for vi in till Visby.
Där strosade vi omkring och "mös" hela dagen.
Totte köpte MASSOR med nya kläder, vilket han verkligen behövde.
På hemvägen hyrde vi filmer och hade sedan mysarkväll i stugan.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0