Helgen...

I lördags fyllde som jag skrev i förra inlägget den stora sonen 14 år.
Jag jobbade på dagen men när jag kom hem så firade vi honom men önskemat och paket.
Ja, våra paket och sång fick han så klart redan på morgonen.
Önskematen var smörgåstårta och chokladpudding.
Jag var som vanligt orolig för att tårtan inte skulle räcka så jag gjorde två...
Den räckte och blev över så vi fick äta smörgåstårta även på söndagen.

På söndagen kom Tottes föräldrar och syster med familj hit och vi firade Helenas födelsedag.
Vi var på Cypern när hon fyllde år.
Vi började vid 11-tiden med smörgåstårta och sedan körde vi en runda med henne så att hon fick gå på pelargonutställning, där fick hon välja sig en pelargon. Sedan fortsatte vi till ett av mina "favis" ställen nu på sommaren "Tomat Rickard" där vi köpte tomater i massor.
Väl hemma igen grillade vi och sedan blev det bad på friluftsbadet för lilla Maja.
Dagen avslutades med glass, jordgubbar och chokladpudding (blev också över...)
Det blev en superbra dag.

I dag har jag tagit kompledigt från jobbet för vår tvättmaskin lämnade in sista semesterdagen!!
Gissa om jag har tvätt i min källare??
Efter en vecka i Finland och nu en vecka hemma...
SVAR: JA!!!
Så kvällen i kväll är räddad.
Maskinen är inkopplad och jag väntar bara på att den ska köra klart första programmet som man skulle innan man började tvätta första maskinen. SEEENN... ska här tvättas!

Jag tänkte tipsa Er om smörgåstårtan som jag alltid gör.
Den är väldigt lätt att göra och väldigt god.
Här kommer receptet:



Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0