Söndag...

En kanondag har det varit idag!

Jag har tagit tag i trappan upp som ALDRIG verkar bli klar, suck.
Målade väggarna tills färgen tog slut så i morgon får det bli att åka iväg o inhandla mer färg.
Men nu är trappräckena på plats igen!

En andra strykning på motsatta väggen plus runt garderober och toadörren är kvar sedan är "hela" ovanvåningen färdigmålad.
Jag började på att slipa trappstegen, men FY vad det rök...
Får åka ut o låna pappas Grovis innan jag fortsätter.
Har även gett mig på att måla bänken ute på verandan som jag skulle ha gjort förra året.
Får se hur den blir... började ösregna precis när jag var klar med första strykningen.

I går när jag kom hem från jobbet hade mannen en överraskning!
Han hade röjt ute i spettekaksbageriet, städat och gjort så fint.
Vi började på där ute för fyra år sedan men kom av oss och sedan har det bara fyllts på med skit.
Tanken var att vi skulle ha uterum där men insåg/ser nog att det är alldeles för litet.
Så nu ska jag ha det som hobbyrum!

Ett bord stod framställt och på bordet låg en säck med betong, spann, slevar och en visp som han hade varit o köpt.
Han är allt bra go min man!
Nu har jag massor med ideér i huvudet som jag ska testa på.
Får se om det blir något bra av dem... i så fall ska jag visa dem här.

Men nu ska jag krypa ner och sova så att jag orkar göra något bra av morgondagen också!
Ha det gott!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0