E330 / Citronsyra...

Som jag skrivit tidigare så har jag denna våren varit nästan helt symptomfri från min allergi.
Sen jag var 7 år har jag haft det tufft varje vår med klåda i ögon, öron och hals.
Proppat i mig tabletter, nässpray, ögondroppar och inhalator.
Legat inomhus med blöta handdukar över ansiktet eller stått i duschen för att slippa må skit.

Denna våren har jag ätit 6!!! tabletter.
Detta i samband med att jag varit iväg och ätit mat som jag ej haft kontroll på vad den innehållit.

Det är ingen lätt sak att undvika E330/citronsyra då det finns i väldigt mycket mat, MEN det är värt varenda extra minut det tar i affären för att läsa på förpackningarna!
Min bror har provat samma sak och också blivit hjälpt. 

Jag blir rädd för vad vi stoppar i oss.
Min mamma har alltid lagat (underbar) mat från grunden, vi har ALDRIG fått någon micromat i vårt hem (det finns ingen micro ens). Men vi har ju druckit juice, ätit yoggi och massa annat som innehåller E330.

Det är förfärligt att vår mat får lov att innehålla alla dessa kemikalier!

Vill ge Iréne H en jätte KRAM och tacka för att DU gjort mitt liv så mycket bättre!
Jag som ÄLSKAR vara ute i naturen och se det bli grönt på våren kan nu göra detta utan att må dåligt, TACK!!!


Här nedan finns två artiklar från Kristianstadsbladet som handlar om Iréne / E330.

http://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/article1472359/Halla-dar-Ylva-Sjogren-Bolin.html

http://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/article1472362/Hennes-son-andrade-sina-matvanor-och-slapp-allergin.html


Läs och begrunda!

Kommentarer
Postat av: Irene Hultqvist

Här är vår hemsida; http://www.allt2.se/fri-fran-allergi/

Sköt om er! Rek alla att undvika E330, då kommer vi så småningom att bli fria från den och livsmedelsindustrin får ersätta den med något annat.

2011-08-30 @ 18:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0