Novemberslut...

Sitter vid matbordet så nära brasan jag bara kan och lyssnar på Sarah Dawn Finers julskiva.
Har varit på hundkursen i kväll, sista för den här kursen förutom avslutningen.
Så roligt med en superduktig kursledare!

Kom i morse på att det faktiskt är första "luckan" i kalendern i morgon...
Frågade pojkarna lite försiktigt i morse hur de tyckte att vi skulle göra med den.
Store grabben tyckte det kunde kvitta medans den "mindre" blev superstressad över broderns svar.
Så nu sitter jag här i underställ och klipper röda, runda pappers 5-kronor som jag sedan skall hänga i kalendern. Detta är en tradition från mannens hem som varit väldigt uppskattad sedan Joel var liten.
Tomten kommer varje natt och skriver på en ny lapp vart han lagt en överraskning.
Hittade så många fina adventskalendrar på nätet:


Från Hemlängtan


Från Fröken Hilda


Från StyleRoom


Från Ingen vanlig dag

Julen är allt bra mysig!!

I morgon är jag ledig och ska förbereda inför en arbets och myshelg med mina pojkar.
Känner för massor med god mat o gott!
Önskar Er alla en fortsatt underbar onsdagskväll för nu måste jag fixa klart kalendern!




Kommentarer
Postat av: farmor Helena

Ja, massor av fina adventskalendrar, men den gamla från 70-talet är finast!!!!!!!!!Ha en trevlig andra advent! Kram från oss!

2011-12-02 @ 19:55:28
Postat av: Peppe

Det samma önskar VI ER!!!

Den ga från 70-talet kommer att få hänga med så länge pojkarna vill ha kalender!!

Den är speciell och byts INTE ut, det lovar jag!!

Ha en underbar helg!!

Kram

2011-12-02 @ 20:54:27
URL: http://jalkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0