Snart helg igen...

Med risk för att låta väldigt gammal så måste jag ju bara berätta...
Varje år när vi ska plocka fram julsakerna på jobbet så har jag samma känsla (va ju några veckor sedan).
ATT DET ÄR FÖR TIDIGT!!!
När jag va barn va det julskyltning 1:a advent och dagarna innan var det papp för alla skyltfönster. Spännande!!Jag tror att det även då var premiär för julen i butikerna.
Nu är det jul i vissa butiker när trädgårdsmöblerna plockas bort Hysteriskt!!
Så tråkigt för alla barn att redan i september, oktober se jultomtar i affären.
Det är ju inte riktigt lika kul längre att julpynta hemma som det var förr (innan jag började jobba i butik).
Nu plockar man med julpynt och gardiner i massor på jobbet så man blir (nästan) mätt på det Men inte riktigt!
Jag ÄLSKAR julen!!
Älskar att stiga upp på morgonen och tända stjärnor och ljusstakar i hela huset.
Brasan tänd och lite tyst julmusik i bakgrunden.
Förväntningarna hos killarna!
Vi kör fortfarande med den hemmagjorda adventskalendern där det står något nytt varje morgon på röda, små lappar. " Det finns något"... och så springer de dit o letar.
Ha, ha... har lovat dem att inte sluta med den förrän de fyllt 25!!
Vi får väl se hur länge de pallar ;-)
Nu måste jag sova!Ha en fortsatt underbar torsdagskväll!!
Kram

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/272841/images/2011/pic_176395294.jpg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0