Granen står så grön o grann i stugan...

Idag har jag varit ledig från jobbet och STÄDNING har stått på schemat.
På lördag ska vi fira jul med svärföräldrarna och svägerska med familj. Och då vill jag INTE att de ska få allergichock av allt damm som samlats här...
Kristallkronan skiner igen, tog en bra stund att torka av alla prismorna men nu är den så vacker som den ska vara.
När lilleman kom hem från skolan tog vi en fika innan vi gav oss ut en runda i skogen med hunden.
Städningen är inte klar men jag är ledig på fredag igen så då får jag göra det sista.
Granen i hallen står i en fot som kommer från huset jag är uppväxt i.
Fick den av min far i höstas när han rensade i sina förråd.
Sen har lummern kommit på plats i den öppna spisen.
Det är första året som jag har lummer, det är min kära svärmor som plockat den till mig.
Hon har lovat mig att visa mig var/hur den växer.
Nu blir det Äntligen Hemma på tv innan jag ska ta en löprunda i källaren.
Ha en fortsatt go kväll!!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0