Julen över...

I dag har det nog varit den slöaste dagen på hela året!
Steg upp ur sängen efter 11.00 gick omkring i pyjamas fram till kl 14.
En tur runt sjön med hunden och sedan en hämtpizza på det!!

Ja, ja det är väl så en ledighet ska vara?!
I går firade vi sista "Julafton" här hemma med min familj!

Vi samlades kl 15.00, åt varmrökt lax med potatis, ärtor o kall sås.
Kaffe med kakfrossa och paketöppning på det.
Mormor o morfars taxi kom tidigt och de åkte hem redan 18.30.
När vi vinkat av dem så blev det paketleken.
En supermysig Julafton!!
Snäll hade jag varit för oj vilka fina klappar!!
Pepparkvarn, vas från Paradis verkstaden, delikatessgott, en underbar parfym (Si fr Giorgio Armani) och pengar!
 
Den 24:e firade vi Julafton i Småland med svärföräldrarna, svägerska o hennes familj.
Då var det på "riktigt vis" med tomte, dans kring "granen", julmat och Kalle.
Det är sååå mysigt så längen barnen är små!! Svägerskans töser tror fortfarande på tomten och förväntningarna blir ju så mycket mer då!!
Även då fick jag fina julklappar!!
En extern cd-spelare/brännare till min dator (så jag kan titta på alla mina ga bilder som jag lagt på cd) och en halskrage i merino ull och pengar.
TACK SNÄLLA TOMTEN för alla fina paket!! 

De sista åren har vi bara haft pygmégranar som min svägerska så sött kallade dem.
MEN i år blev det en riktig gran! I köket fick vi äntligen till en plats och hujeda mig så fin den är!!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0