Första halvan av 2012...

Då jag är en riktig periodare när det gäller min blogg så tänkte jag att jag skulle göra en tillbakablick för året som gått 2012.
 
JANUARI
Jag färdigställer trappan upp som jag hållt på med läääänge!
Slipningen hade påbörjats X antal gånger och jag va så förbaskat trött på allt slipdamm som blev.
Fick tips om en kille som slipat en väns trapp och ringde upp honom.
Det tog honom ca 6 timmar sen var det klart. FY FASEN vad vi fick städa sen.
Men det var det helt klart värt när man bara behövde göra det EN gång istället för flera efter mitt "hattande".
Är SÅ nöjd med resultatet!!
 
 
 
Eftersom pojkarna bor på ovanvåningen så målade jag bara vartannat steg åt gången.
På så vis kunde de ta sig upp o ner med hjälp av mina "markeringar" av lock, tejprullar och annat.
Pappa hjälpte mig med räckena som tidigare var oljade och behövdes slipas innan de kunde målas.
TACK, Pappa!!
 
 
Jag var i Stockholm på den alltid lika inspirerande och underbara Formexmässan.
Tänk det är alldeles snart dax för den igen...
 
 
Redan är man trött på julsakerna och vill bara plocka fram o pynta med VÅRENS nyheter.
 
 
Februari
Kommer inte ihåg så mycket av vad som hände den här månaden.
Jag var i Stockholm igen, denna gången va det möbelmässan.
 
Jag var i Karlskrona på träff med Lotta. Vi fikade, shoppade, åt och drack.
Kommer ihåg att det snöade som tusan den dagen i början på februari.
 
Mars 
Elle ville att vi skulle fixa hans rum.
Han gillade inte den gröna färgen och kände att han behövde någon annan förvaring.
 
 
 
Här målar hjärtat för fullt.
 
 
Och så här blev resultatet!
 
Jag skrev in mig på Viktväktarna.
 
 
Joel var på "Konfaläger" i Åhus.
 
Joel praktiserade hos svägerskans man och bodde en hel vecka hos dem i Växjö.
 
Jag hade träff med Lotta igen, den här gången i Kristianstad. ÄLSKAR våra träffar!!!
Vi fikade, shoppade, åt middag på Rosegarden och avslutade på en pub.
 
APRIL
Skriver in mig på 24 seven gymmet i stan och börjar träna ordentligt.
Jag börjar också träna löpning mer ihärdigt inför mitt (vårt) första lopp.
 
Min "farbror" går bort.
 
Åker till Göteborg ihop med min kollega M och inhandlar Cult designs höst/jul.
 
 
Jag och två mammor till håller ett mycket uppskattat och lyckat disco för våra 00 (nollnollor) i klubbstugan på idrottsplatsen.
 
MAJ
Den 2:e springer jag o "Dosan" vårt första lopp. Vårruset 5km i Malmö.
 
 
 
Innan loppet strosade vi runt i Malmö och shoppa o fika. MYSIGT!!
Vi sprang hela tiden och kom i mål runt 30 min. Ja, inte Lotta då för hon vann ju så klart över mig med ett par minuter. Bäst att skriva det då det är VÄLDIGT viktigt för min kära vän! ;-)
 
Det är begravning för min "farbror".
 
Joel konfirmeras och vi har fest för honom här hemma med tårta i stora lass!
 
 
Smörgårtårta, moccatårta och maräng/frukt tårta, MUMS!
 
 
Vi har vår årliga släktträff på pappas sida.
 
Jag är och hjälper till i vår huvudbutik några dagar med att dekorera.
 
Och vi åker en tur till Ystad, Sandskogens Camping med vänner.
 
 
 
Där är vi på Wallandermuseet, fiskar, strosar i stan och MYSER.
Det var den här turen då jag körde med handbromsen dragen ända till Degeberga och kylskåpsdörren hade öppnat sig när vi kom fram...
Jag fortsätter träna på gymmet, springa och gå till Viktväktarna.
 
 
JUNI
Jag blir sjuk!
Ont i huvudet och hög feber. Åker in och ut till sjukhuset, blir inlagd, utskriven och de tar MASSOR med prover.
Febern vill inte ge med sig och jag ligger pall i två veckor. Missar släktträffen hos svärföräldrarna och är sjukskriven från jobbet.
 
 
Jag lär mig under min sjuktid att shoppa på nätet ;-) Köper skor och väska.
 
Går ner massor i vikt och avslutar min tid hos Viktväktarna.
 
Vi åker upp till Moheda och myser med svärföräldrarna och svägerska med familj. Är på Östergård (loppis) och hembygdsparken och går sagospåret med kusinerna.
 
 
 
Jag köper tältmatta och möbler till förtältet/husvagnen. 
 
 
Vi firar midsommar på Sturkö hos "Dosan". 
 
 
Elias fyller 12 år och vi har kalas för honom.
 
 
Sista veckan (5 dagar) njuter vi av våra nya möbler och tältmattan i Hällevik!
Supermysigt om jag får säga det, men inte alla som höll med...
 
Nu är jag klar med den första halvan av tillbakablicken för året som gått (2012).
Den andra halvan kommer inom kort!!
Ha en fortsatt bra söndagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0