Mycket nu...

De sista veckorna har det varit extremt mycket som snurrat i mitt huvud!
Jobb, träning, kurs och bygge av altan.
 
Jag har nu äntligen ritat klart en planskiss på vårt hus och den tilltänkta altanen.
När vi klädde om huset och satte nya fönster köpte jag ritningarna från stadskontoret men dessa var tyvärr inte till någon större nytta då de ej var skalenliga...
Men NU va de tvungna att vara det!
 
Jag har fått gå runt huset och mäta massor med gånger för att få ihop det och hoppades ju så klart att den skulle bli godkänd!
Men hoppsan hejsan vilken näsbränna...
Fin teckning men det ska vara dubbla linjer här, pelarna får ej vara i mitten utan innanför bla bla bla...
 
OK! På det igen!
Skam den som ger sig.
Som om det inte skulle vara nog så måste jag göra tre fasadritningar och en konstruktionsritning.
Japp och envis är jag och tänker fan inte betala för att någon annan ska rita åt mig!
Blir dyrt nog att få bygglov och bygga, JAPP!!
 
Bara SKA ha in allt så fort som möjligt! 
Killen som jag pratade med talade om att om jag lämnade in allt i mars så skulle det ta 3-4 v men väntade jag till april kunde det istället ta 10 TIO v...
Mmmm... känn ingen stress...
 
 
Har massor med bilder i huvudet på hur jag vill att det ska se ut när det är klart.
 
Ohh... va härligt att kunna gå ut från köket och sätta sig ute och äta, läsa, lyssna på fåglarna eller bara vara!
Vi har aldrig haft någon naturligt bra uteplats sen vi flyttade hit för tretton år sedan.
Trädgårdmöblerna har flyttats runt hur många gånger som helst men det har aldrig känts bra!
På singeln står möblerna ostadigt, på plattorna trångt och långt från köket och på den lilla gräsplätten intill infarten för nära vägen... 
 
Nu blir det super med närheten till köket och stort och förhoppningsvis mysigt!
 
Fortsättning följer på det här...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0