Dag 5

 
Blev en tidig morgon idag!
Pappa ringde och skyndade på för han hade hört på nyheterna att regnet var på väg.
Så upp, i med lite frukost i magen, tvätt och borstning av tänderna sedan iväg.
Vi körde med två bilar o släp till ett sågverk för att hämta hem virket till bygget.
 
 
 
 
Inte de små högarna!
Sakta med säkert körde vi hem och lastade av och precis när vi fått på presenningen så kom de första dropparna!
Ibland har man verkligen tur!!
I kväll har jag börjat olja takstolarna, hann med 22 st och har ungefär lika många till i morgon...
Sen är det dax för råsponten (till taket)!
När det är klart så är det grundfärg och till slut täckfärg... 
Känns som om vi har målat en del på vårt hus!!
Har även hunnit med en runda in till färgaffären i stan  för att välja ut kulör och hämta hem täckfärgen.
 
Något annat kul som hänt idag är att ÄRTAN (min folkvagn) har fått komma ut och röra på sig!!
Det är mer än två år sen sist!!
Körde ut till Rickard och köpte tomater och en tur till kära mor som gjort POTATISPLÄTTAR och spagetti o köttfärssås till mig
TACK, älskade mamma!!
 
 
Nu är klockan massor och min semesterdag har blivit fullt utnyttjad enligt mig.
I morgon är min vanliga lediga dag och det blir till att måla, måla, måla!!
Natti, natti!!
 
 
 
 
 En bild på min älskade far och Twix från idag när vi tog en fika!! <3
TACK snälla pappa för ALL hjälp!!
 

Kommentarer
Postat av: Fanny Lindborg

Är så spänd på hur bygget kommer fortlöpa och bli när det väl är färdigt, superroligt!! Kikar in med jämna mellanrum, var så säker ;)

Massa kramar!

2013-05-22 @ 12:42:26
URL: http://fannyochmarcus.blogg.se/
Postat av: Fanny Lindborg

Och med att kika in menade jag inte bara här, utan "på riktigt" också, hahaha ;)

Pusskram!

Svar: Du är så välkommen så! Blir en stor mysig soffa som är perfekt för tedrickning med en go pläd om sig!
Puss o kram!!
jalkling.blogg.se

2013-05-22 @ 12:43:03
URL: http://fannyochmarcus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0