Första dagen gjord...

Jaha, då var första dagen gjord och en del har hänt!
I morse innan jag körde till jobbet så såg det ut så här:

 
Och i kväll när jag kom hem så här:
 
 
 
 
 
I morgon är jag ledig och då ska jag fortsätta med mitt trädgårdsland.
Även där har det hänt en del!
När jag kollar tillbaka i bloggen så undrar jag om jag någonsin kommer att bli klar...
 
 
Förra sommaren startade jag, men blev sjuk och kom av mig helt!
Nu passade jag på när grävarna var här och lät dem ta bort allt gräs!
Så nu ser det ut så här...
 
 
I morgon hoppas jag på fint väder och mängder med energi så jag hinner mer massor med mitt "land"!!
Kvar att göra är:
  • Köpa och fylla på gränsen med lavendel, gränsen blev längre då vi tog bort en stor syrénbuske och en vinbärsbuske.
  • Sätta dit metallgränsen mellan lavendeln och singeln (som ska dit sist).
  • Gräva ner stenkanten mellan rabarber och singel.
  • Plasta pallkragarna invändigt.
  • Placera ut pallkragarna.
  • Fylla upp med jord i pallkragarna.
  • Sätta upp hängränna under taket.
  • Beställa singel och få ut den på hela området runt "kragarna".
  • Och till sist PLANTERA!! 

Whii... så kul!!
Ha en fortsatt underbar kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0