En gång ett kontor...

Idag är det exakt åtta månader sedan jag bloggade sist...
Finns ju inga garantier för att jag kommer att bli duktigare men idag va jag sugen!

 
För många år sedan så använde vi ett rum på ovanvåningen till kontor.
Vi bestämde oss för att renovera detta rum men kom av oss... (många gånger)
I våras fick mannen kraft och började om på nytt.
Problemet var att de förra ägarna satt något hemskt på väggarna som var helt omöjligt att få bort utan att byta ut dem.
 
 
Så vi rev o slet...
 
 
Och efter städningen började återuppbyggnaden...
 
 
 
Pappa har hjälpt oss!
Med alla snedväggar så va det inte så lätt.
 
 
 
Men nu är nya skivor på plats, det är spacklat och slipat.

 
Fönsterkarmen är hyvlad och ska få några omgångar färg...

 
Taket är målat två gånger och nu är det vävens tur att  får komma upp på väggarna.
 
Uppdatering kommer...

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hönsakadorran

Det blir säkert fint när det är färdigt, men renoveringar tar tid och ska göra det, så man hinner tänka över vad man ska göra.

Svar: Så sant så!
Men den här renoveringen har tagit VÄLDIGT lång tid!!
Många år faktiskt med långa uppehåll.
Men nu känns det kul och som om vi är på gång på riktigt!!
Tur att jag har min far som stöttar o hjälper till!
Kram kära faster!
jalkling.blogg.se

2014-11-27 @ 09:44:46
URL: http://honsakadorranblogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0