2015

Januari
 
Kör jag en kickstart med hjälp av Jonas Hansson. 
Jag kommer igång med träningen ordentligt.
 
 
 
Jag börjar hålla pass för JMJ i Vinslöv.
 
Och jag börjar träna Yoga för Gilda Costa. En helt underbar träningsform som jag verkligen saknar!
 
Jag tillbringar två dagar i Stockholm på Formexmässan med min kollega som efter en lång tids sjukdom äntligen kommit tillbaka till arbetet. 
 
 
Februari
 
Renoveringen av kontoret börjar bli klar.
 
Det blir en tur till Stockholm igen för att tillbringa en dag på Möbelmässan. Detta blev min sista möbelmässa.
 
Jag går på bio med Johanna och vänner till henne och ser Mr Grey.
 
Vi har återträff med Alanyatöserna.
En härlig kväll hemma hos Johanna med mat, vin och många timmar i spabadet.
 
 
 
Jag har även en mysig lördagskväll ihop med min vän Magda här hemma. 

Totte kör Vasaloppet. Andra delen av klassikern.
 
Och jag anmäler mig till Tjurruset som äger rum 4 oktober i Stockholm.
 
 Mars
 
Jag åker två turer till Säby och hjälper Lotta att rita kök till deras nya hus. 

 
 
Jag blir tillfrågad om en "ny" tjänst inom möbelaffären men får inte den.
 
Jag och min underbara kollega Tina från Karlskrona rycker in och hjälper till att dekorera i Bromölla Möbelaffär inför trädgårdssäsongen.
Detta blir min sista gång jag hjälper till i Bromölla.

Hela familjen, mor, far, bror och Anna blir inbjudna till pappas släktingar i Bjärnum. 
En supertrevlig middag som tyvärr blev sista gången jag träffade Kurt.
 
April
 
Jag söker en tjänst på Eko i Fjälkinge som Kategorichef för Hem o Fritid. Blir kallad till intervju men en intern får tjänsten och jag blev tvåa.

Vi firar påsk hemma hos våra vänner Fam Henriksson. 

Vinslövssjön börjar tömmas på vatten för att kunna grävas ur och göras ren o frisk
 
 
Jag avslutar Kickstarten med fina resultat.
Tyvärr får jag en överansträngning i nacken och kan inte delta i Toughest i Malmö utan får sälja min biljett.
 
Valborg firar vi med våra vänner Johnny o Maria med Mölkky och grillning. 
 
 
 
Maj
 
Elias är iväg på konfaläger.

Den 23:e konfirmeras han i Vinslövs kyrka och vi har fest för honom här hemma.
Farmor Helena bakar sina fantastiska tårtor som vi njuter av.
 
 
 
Vi har vår årliga släktträff på pappas sida uppe i Slätteke.
 
Den siste Maj åker jag med mamma, pappa och Magda till Lesbos i Grekland.
 
 
 
 
 
 
 
En vecka i sol, blåst, vänskap, fantastisk mat och många skratt!
 
Juni

Totte cyklar Vätternrundan. Den tredje och näst sista delen av klassikern.
 
Vi på JMJ äter en avslutningsmiddag på La Cucina i Kristianstad.
 
Vi firar midsommarafton hemma hos nya vänner Gusten o Mia med deras dotter och Tottes träningskompis Simon.
Och midsommardag här hemma med gamla vänner Johnny o Maria. Senare på kvällen kom även Susanne o Bigge en runda.
 
Min semester börjar!
 
Sjön töms och fylls på igen...
 
 
 
 
Totte och Elias åker med svärföräldrarna till Finland en vecka.
 
Johanna kommer hem hit och vi tränar, äter gott, dricker vin o myser.

 
Jag, Joel, Emilia och Susanne (Emilias mamma) åker två dagar till Ullared.
 
 
 
Vår älskade Elle fyller 15 år.
 
 
 
Juli
 
Totte simmar Vansbro och har därmed gjort En Svensk Klassiker!

 
 
Fy fasen var jag är stolt över honom!!
 
Vår andra älskade son fyller 18 år!!

 
Joel gör två veckors intensivkurs inför körkortet.
 
Jag gör synundersökning och får två par nya glasögon.
 
Jag målar om de flesta fönsterna på huset utvändigt.
 
 
 
Jag är med på både möhippa och ett fantastiskt bröllop när Lottas brorsdöttrar gifter sig.
 
 
 
Ett helt fantastiskt bröllop.
 
 
 
 
 
 
Manen fyller år och vi firar honom med att gå ut och äta på Rosegarden i Kristianstad.

Jag och pappa åker till Bjärnum och tar farväl av Kurt och deltar på hans begravning. 
 
Hela familjen plus mamma o pappa blir hembjudna till Magda o Kostas. Det bjuds på Grekisk mat och tipsrunda.
En supermysig kväll!
 
Augusti
 
Joel klarar körkortet!
 
 
 
Jag följer med mamma, pappa, Elle och Yum till Ystad och tittar på Kim Larsen och Sanne Salomonsen.
 
 
 
 
Vi åker till Kalmar med husvagnen och hejar fram vänner som gör Iron Man. 
Totte passar då också på att anmäla sig till detta 2016.
 
 
Jag åker på  min sista Formexmässa i två dagar i Stockholm.
 
Jag o Nona rider Islandshästar.
 
 
 
Jag gör comeback i Nävlinge IFs damlag.
 
 
 
Vi har släktträff på svärfars sida i Ljungby.
 
 
 
JMJ startar igen efter sommaruppehållet.
 
 
September
 
Jag och tjejerna i JMJ åker till Halmstad på Event.
Där får vi både lyssna o träna med Blossom Tainton.
 
 
 
Joel och hans kompis Filip åker till London.
 
Lotta och jag har träff i Kristianstad med shopping, restaurang och pubbesök.
 
Jag börjar hålla Airboxpass på Tottes jobb varje torsdag.
 
Oktober
 
Vi startar renoveringen av toa uppe och att sätta staket runt tomten.
I samband med staketsättningen så försvinner tujan och även kastanjen.
 
 
 
 
Jag springer Tjurruset ihop med Johanna och Annika i Stockholm. 
Det roligaste  och skitigaste lopp jag någonsin gjort!
 
 
 
 
November
 
Jag blir erbjuden en tjänst på Eko Fjälkinge som chef för Specialvaror.
Säger upp mig från Hässleholms Möbelaffär.
 
Årets cykelfest i byn. Fösta gången som jag inte är med och arrangerar den.
 
Lotta kommer till mig och vi springer Kristianstad Trail 12 km. 
Totte skadar sin fot under loppet och vi kör honom till sjukhuset för röntgen.
 
 
 
December
 
Arbetar min sista dag på Hässleholms Möbelaffär.
 
Jag och Camilla åker på vår årliga resa till Ullared.
 
Jag börjar på Eko i Fjälkinge.
 
Jag gör köttbullar för första gången i mitt liv. Mamma är med och instruerar. Blev supergoda!
 
Vi har julavslutning med JMJ.
 
Tjejträff med Lollo, Frickan, Jessica och Camilla hemma hos Lollo.
 
Julafton firar vi här hemma med hela släkten utom lillebror och Anna.
 
Nyårsafton firar vi ihop med Fam Henriksson hemma hos dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0